ADAY ÖĞRENCİ
· Okulumuz Kaş Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi 2002 yılından beri Yiyecek İçecek Hizmetleri, Konaklama ve Seyahat Hizmetleri ve Muhasebe ve Finansman bölümlerinde öğrenci yetiştirmekte ve mezun etmektedir. Kaş bölgesinin turizm potansiyeli göz önüne alındığında turizm sektörüne eleman yetiştiren bir okul olarak önem arz ettiği anlaşılmaktadır. Ayrıca okulumuzda eğitim gören öğrencilerimiz 4 yıllık eğitimin sonunda diplomanın yanında iş yeri açma belgesi de almaktadırlar.
· Günümüzde turizm olayının ekonomik, sosyal ve toplumsal açıdan kazandığı önem, her geçen gün artmaktadır. Turizm sektörü, küresel düzeyde hızla değişen pazar ve rekabet koşulları nedeniyle sürekli ve dinamik bir gelişim içindedir. Rekabet koşulları altında, uygun nitelikli meslek elemanı ihtiyacını karşılayacak eğitim politikalarının geliştirilmesi hedeflenmiştir. Bu hedefler doğrultusunda turizm sektöründe konaklama ve seyahat hizmetleri alanı ülkelerin özel ilgisini çekmektedir. Bu alanın gelişmesi için çeşitli ülkelerde özel planlamalar yapılmaktadır. Ülkeler bu sektörün korunması ve rekabet gücünün geliştirilmesi için farklı politikalar uygulamaktadır.
· Okulumuzdaki bölümler şu şekildedir:
· KONAKLAMA VE SEYAHAT HİZMETLERİ ALANI
1. Ön Büro Dalı yer almaktadır.
Sektör tarama ve inceleme çalışmaları sonucunda, sektörde faaliyet gösteren meslekler saptanmıştır. Sektörde çalışan kişilerin görüş ve önerilerinden yola çıkılarak her meslek dalına ait anket soruları hazırlanmış, daha sonra bu anketler yurdun değişik bölgelerinde uygulanarak mesleklere özgü yeterlikler ayrı ayrı ve ayrıntılı olarak çıkarılmıştır. Mesleklere ilişkin olarak saptanan bu yeterlikler, öğretim programları ve modüllerin temel dayanağını ve içeriğini oluşturmaktadır. Meslek lisesi düzeyinde konaklama ve seyahat hizmetleri alanı içinde, meslek olarak eğitimi verilmesi gereken, ön büro elemanı, kat elemanı, operasyon elemanı, rezervasyon elemanı olmak üzere dört dal ortaya çıkmıştır.
Program geliştirme sürecinde üniversitelerden uzmanlar ve sivil toplum kuruluşları, oteller, tatil köyleri, seyahat acenteleri, tur operatörleri ile iş birliği yapılmıştır. Bu kuruluşların eğitim sorumluları ve çeşitli meslek elemanları ile iletişim kurulmuş ve katkıları sağlanmıştır. Böylelikle sektör beklentileri programa yansıtılmıştır. Ulusal ve uluslararası düzeyde meslek elemanlarından beklenen yeterlikler, çeşitli araştırmalar ve yerli/yabancı uzman görüşlerine dayanılarak tespit edilmiş, program çalışmalarına aktarılmıştır. Bu doğrultuda konaklama ve seyahat hizmetleri alanı ve altında yer alan mesleklerde uluslararası ve ulusal düzeyde standartlara uygun, her yaşta ve düzeyde bireye eğitim olanağı sağlayan program hazırlamak hedeflenmiştir. Konaklama ve seyahat hizmetleri alanı altında yer alan diğer mesleklerde ise sertifika programları ile eğitim verilmesi gerekmektedir. Bu amaçla geliştirilen tüm modüllerden sertifika programları hazırlanmış, her yaşta ve düzeyde bireye mesleki yeterlikleri kazandıracak eğitim ve öğretim olanağı sunulmuştur.
Teknolojik gelişmelere paralel olarak sektörün beklentileri doğrultusunda geliştirilen konaklama ve seyahat hizmetleri alanı programı gelişmelere göre sürekli güncellenmeye uygun bir yapıda tasarlanmıştır. Böylece tüm yenilikleri kısa sürede programa yansıtmak mümkün olabilecek ve mezunlar kazandıkları mesleki yeterlikleri doğrultusunda istihdam edilebileceklerdir. Dolayısıyla konaklama ve seyahat hizmetleri alanı öğretim programının sektörün ve mesleki eğitim sisteminin gelişmesine önemli katkılar sağlayacağı düşünülmektedir.
· YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI
Turizm sektöründeki gelişmeler, milli gelir içindeki payının artmasını ve önemli istihdam alanı hâline dönüşmesini sağlamıştır. Turizm gelirlerinin ödemeler dengesine olumlu katkısı ve yabancı sermayeyi ülkeye çekebilmesi sektörün önemini açıkça ortaya koymaktadır. Turizm sektöründeki gelişmelerin yanı sıra toplumdaki sosyokültürel ve ekonomik değişimler; yiyecek içecek hizmetleri alanının da gelişimini hızlandırarak önemli bir istihdam alanı hâline dönüşmesini sağlamıştır. Hızla değişen dünyada yiyecek içecek hizmetleri alanının rekabet koşullarına ayak uydurabilmesi için sektörün istediği yeterlikleri kazanmış, kaliteli ara kademe insan gücünü yetiştirmek zorunlu hâle gelmiştir. Bu nedenler programlarımızda yeni yaklaşım ve düzenlemeleri gerekli kılmıştır.
Yiyecek içecek hizmetleri alanının mesleki eğitim çalışmaları doğrultusunda sektör analizine dayalı olarak modüler esaslı hazırlanması, ülkemiz ekonomisi açısından çok önemli olan bu sektöre kalifiye eleman yetiştiren mesleki ve teknik eğitim sistemine yeni bir anlayış getirecektir.
· Yiyecek İçecek Hizmetleri Alanı Programımızda;
1. Mutfak,
2. Servis dalları yer almaktadır.
Mesleki eğitim çalışmaları doğrultusunda sektör tarama ve inceleme çalışmaları sonunda sektörde faaliyet gösteren yukarıdaki meslekler saptanmıştır. Sektörde çalışan kişilerin görüş ve önerilerinden yola çıkılarak her meslek dalına ait anket soruları hazırlanmış, daha sonra bu anketler yurdun değişik bölgelerinde uygulanarak mesleklere özgü yeterlikler ayrı ayrı ve ayrıntılı olarak çıkarılmıştır. Mesleklere ilişkin olarak saptanan bu yeterlikler, öğretim programları ve modüllerin temel dayanağını ve içeriğini oluşturmaktadır.
Öğretim programlarının ve modüllerin hazırlanmasının her aşamasında, iş yaşamının iş gücüne dönük gereksinimlerinin tüm yönleriyle dikkate alınması amacıyla sektörel kuruluşlarla görüş alışverişi ve iş birliği gerçekleştirilmiştir. Program geliştirme sürecinin her aşamasında, sektörde yer alan işletmelerle iş birliği yapılmıştır. Bu işletmelerin eğitim sorumluları ve çeşitli meslek elemanları ile iletişim kurulmuş, bu kişilerin program çalışmalarına katkıları sağlanmıştır. Böylelikle sektörün beklentileri programlara yansıtılmıştır.
Ulusal ve uluslararası düzeyde meslek elemanlarından beklenen yeterlikler, çeşitli araştırmalar ve yerli/yabancı uzman görüşlerine dayanılarak tespit edilmiş, program çalışmalarına aktarılmıştır. Bu doğrultuda yiyecek içecek hizmetleri alanı altında yer alan mesleklerde uluslararası ve ulusal düzeyde standartlara uygun, her yaşta ve her düzeyde bireye eğitim olanağı sağlayan program hazırlanması hedeflenmiştir. Yiyecek içecek hizmetleri alanı; bireylere temel bilimleri içeren bilgi ve beceriler ile yiyecek içecek hizmetleri sektöründeki mesleklere ilişkin özel mesleki bilgi ve becerileri kazandırmanın yanı sıra çevredeki insanlarla sağlıklı iletişim kurabilen, çağdaş teknolojiyi kullanabilen, problem çözebilen, alanında kazandığı bilgi ve becerileri doğru kullanarak sektörün ihtiyaç duyduğu kaliteli ürün ve hizmet sunabilen, uygulama sonuçlarını izleyerek değerlendiren ve gerekli önlemleri alabilen, araştırma yaparak her konuda yenilikleri takip eden ve hayata geçirebilen, bütün kaynakları etkili ve verimli kullanarak maliyet hesabı yapabilen, kendi iş yerini kurma düşüncelerini faaliyete geçirmeyi planlayan tekniğe uygun üretim yapan bireyler yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
· MUHASEBE VE FİNANSMAN ALANI
Türkiye uzun süredir iş gücünün niteliğini yükseltmek ve ekonominin tüm sektörlerinde istihdam imkânlarını artırabilmek için mesleki eğitim sistemini geliştirmeye çalışmaktadır. Bu çaba Türkiye'nin dünyanın önde gelen ekonomileri arasında rekabet edebilirliği ve Avrupa Birliğine giriş bağlamında daha da anlamlı hâle gelmektedir.
Muhasebe ve Finansman Alanı Çerçeve Programı'nın sektör analizine dayalı olarak modüler esaslı hazırlanması, ülkemiz ekonomisi açısından çok önemli olan bu sektöre kalifiye eleman yetiştiren mesleki eğitim sistemine yeni bir anlayış getirmiştir.
Muhasebe ve Finansman Alanı Öğretim Programı'mızda;
1. Bilgisayarlı muhasebe, dalı yer almaktadır. Muhasebe, finans ve borsa hizmetleri tüm sektörlerin vazgeçilmez bir parçasıdır. Teknolojik gelişmelere paralel olarak bu meslekte aynı hızla gelişmeye ve değişmeye devam etmektedir. Muhasebe ve finansman hizmetleri bilgisayar ortamında yapılmaktadır. Bu gelişme ile meslek alanında hızlı değişimlere ayak uydurabilecek elemanlara ihtiyaç duyulmaktadır. Bu alanında geliştirilecek olan eğitim programının iş yaşamı ihtiyaçlarına uygun olması gerekliliğinden yola çıkılarak sektör taraması ve meslek analizi yapılmıştır. Bu doğrultuda geliştirilen Muhasebe ve Finansman Alanı Programı yaşam boyu öğrenme ilkeleri paralelinde meslek elemanlarına, ulusal ve uluslararası yeterlikleri kazandırmayı hedefleyen bir yapıda tasarlanmıştır.
· Okulumuz 2020-21 yılı itibariyle proje okul kapsamında yer almakta olup Alva Donna ve Limal Limra Otelleri ile işbirliği içinde stajyer eğitimlerine başlayacaktır. Öğrencilerin staja gönderildikleri kurumlar proje okul kapsamında Alva Donna ve Limak Limra Otelleri; proje grubuna dahil olmayan veya olamayan öğrenciler de kendi bünyemizde Kaş, Kalkan bölgesindeki butik otellerde stajlarını yapmaktadır. Okulumuz Turizm grubu öğrencileri 10 ve 11. Sınıfın yaz aylarında yaklaşık 5 ay staj yapmaktadırlar. Muhasebe grubu öğrencilerimiz ise sadece 12. Sınıfta haftanın 3 günü staj yapmaktadırlar. Stajyet ücretleri asgari ücretim %60'ı olarak ödenmektedir. Proje okul kapsamında olan öğrencilerimiz okul döneminde de yıllık kademeli olarak artan burs almaktadırlar.
Proje Okul Kapsamında Okula Yerleşen Öğrenciler İçin İşletmelerde Mesleki Eğitim Ücreti ve Burs
Öğrencilere Alva Donna Hotels tarafından işletmelerde mesleki eğitim ücreti ödenir. Bu ücretin ödenmesinde aşağıdaki hususlar dikkate alınır:
10 ve 11. Sınıflarda uygulanan 6 aylık (Mayıs-Ekim ) yoğunlaştırılmış işletmelerde mesleki eğitim döneminde asgari ücretin en az %60'ı oranında işletmelerde mesleki eğitim ücreti ödenir. 10,11 ve 12. Sınıfın okuldaki 6 aylık eğitim öğretim dönemlerinde;
a. 10. Sınıfın (Kasım-Nisan ayları arasındaki 6 aylık dönemde) asgari ücretin %60'ının %30'u oranında,
b. 11. Sınıfın (Kasım-Nisan ayları arasındaki 6 aylık dönemde) asgari ücretin %60'ının %40'ı oranında,
c. 12. Sınıfın (Kasım-Nisan ayları arasındaki 6 aylık dönemde) asgari ücretin %60'ının %50'si oranında olmak üzere burs ücreti ödenir.
Burs Alabilme Şartları
Protokol kapsamındaki mesleki ve teknik ortaöğretim okullarında öğrenci olmak ve disiplin cezası almamış olmaktır.
Bursiyer Seçim Süreci
Eğitim öğretim dönemi başında ilgili okul idaresi burs duyurularını yayımlar. Okul müdürlüğü öğrenci, veli ve ilgililere burs hakkında gerekli rehberlik, yönlendirme ve bilgilendirmeyi yapar. Öğrenci Bursiyer Formu'nu doldurup okuluna teslim eder. Bursiyer listesi okul müdürlüğünce öğrenci ve velilere duyurulur. Okul, İşletme ve Öğrenci/Velisi arasında burs sözleşmesi imzalanır.
Burs ve Ücret Ödeme, Devam ve İade Koşulları
İşbu alt protokol kapsamındaki okullarda, 9. Sınıfın sonunda burs verilecek öğrencilerin seçimi için değerlendirme yapılır. 10. Sınıfa başlayan öğrencilere eşleştirilen otel tarafından burs ödenir. Burs işletme adıyla tanımlanır. 10,11 ve 12. Sınıfın okuldaki 6 aylık eğitim öğretim dönemlerinde;
a. 10. Sınıfın (Kasım-Nisan ayları arasındaki 6 aylık dönemde) asgari ücretin %60'ının %30'u oranında,
b. 11. Sınıfın (Kasım-Nisan ayları arasındaki 6 aylık dönemde) asgari ücretin %60'ının %40'ı oranında,
c. 12. Sınıfın (Kasım-Nisan ayları arasındaki 6 aylık dönemde) asgari ücretin %60'ının %50'si oranında olmak üzere burs ücreti ödenir.
Burslu öğrencilerin bir üst sınıftaki bursluluğa devam durumları; beceri sınavından en az 80 ve üzeri puan almaları şartına göre değerlendirilir. Bu hal dışında kalan durumlar için ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.
Mezun olan öğrencilerden alanında yükseköğretim programı kazanan ve ilgili işletmede istihdam edilmesi planlanan öğrencilere asgari üzretin %60'ının %50'si oranında burs ödenmeye devam edilir. 10. Sınıf Kasım ayında burs ödemesi başlar, 12. Sınıf ders yılı sonunda burs ödemesi biter. İşletmede istihdam edilme durumu işletme tarafından değerlendirilir. Protokol kapsamında istihdam edilen mezunların okul ve diğer ilgili web sayfalarında tanıtım ve ilanları yapılır. Öğrencinin bursu aynı otelle eşleşen okullar arasında nakil olması durumunda devam eder. Protokol kapsamındaki diğer okullara nakil olanların durumu yeni otel şartlarına göre değerlendirilir.
Öğrenci mezun olduktan sonra aldığı burs karşılığında işletmede 8 ay çalışmak zorundadır. Öğrenci 8 aylık süreyi 4'er aylık süreler halinde de tamamlayabilir. Öğrenci mezuniyet sonrası işletmede çalışmak istemezse alınan toplam burs miktarının (10,11 ve 12. Sınıfta aldığı toplam burs miktarının) %50'sini işletmeye geri öder. Nihai karar otel yönetimi tarafından değerlendirilir.
Burs Kesilme Nedenleri
Öğrencinin;
Kendi isteğiyle okuldan ayrılması ya da öğrenim hakkının sona ermesi,
Protokol kapsamı dışındaki herhangi bir okula nakil olması,
Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi okullarda Yatılılık, Bursluluk, Sosyal Yardımlar ve Okul Pansiyonları Yönetmeliği esaslarına göre parasız yatılılık ve/veya bursluluktan yararlanan öğrencilerin diğer hususlardan yararlanmaları halinde parasız yatılı veya burslu okuma hakları sona ereceğinden ilgili yönetmelik esaslarına göre burs tercihleri dikkate alınır, yatılılık ve bursluluk hakkından vazgeçmemesi halinde burs ödemesi işletme tarafından yapılmaz.
Mesleki ve teknik ortaöğretim okul ve kurumları dışındaki bir okula geçmesidir.
· Okulumuz normal eğitim öğretim vermektedir. ( Normal-İkili Öğretim )
· Öğrenci türümüz kız-erkek karma şeklindedir.
· Okulumuz Pansiyonu: 75 kız 149 erkek öğrenci kapasiteli toplam 224 kişilik pansiyonumuz vardır.2019-20 eğitim öğretim yılında 65 kız 105 öğrenci pansiyonumuzda kalmıştır. 2020-21 eğitim öğretim yılında 30 kız 69 erkek öğrencinin barınabileceği şekliyle kontenjanımız mevcuttur. Bu kontenjanın 19 kız ve 37 erkek kontenjanı 9. Sınıf öğrencileri için, 11 kız ve 32 erkek kontenjanı ise ara sınıflar için ayrılmıştır. Odalarımız 4'er kişilik olup banyo, wc oda içinde 24 saat sıcak su mevcuttur. Yemek hizmeti çay ve ekmek hariç 8 çeşit kahvaltı, 4 çeşit öğle ve akşam yemeği ile 2 çeşit etüt sonrası ara öğün olarak verilmektedir. Cuma ve cumartesi hariç her gün 19:30-21:30 saatlerinde etüt yapılmaktadır. Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılamak üzere hafta içi ve hafta sonu birer gün çarşı izni ve hafta sonları evci izni verilmektedir. Her gün en az 3 öğretmen nöbetçi olarak pansiyonda öğrencilerle birlikte kalmaktadır. Kütüphane ve spor aktiviteleri için alan mevcuttur. Okul kantini etüt sonrasına kadar hizmet vermektedir.
· Okulumuz 20 adet derslik, Mutfak ve Servis Atölyesi 5, Bilgisayarlı Muh. Lab.:1, Rusça-Almanca Dil Lab.:1,İngilizce Dil Lab.:1, E-Kütüphane:1, Konferans Salonu:1, 1 adet Halı saha olacak şekilde fiziki koşullara sahiptir.
· Okulumuzda üç ana bölüm bulanmaktadır. Bu bölümler kendi içinde alt dallara ayrılmaktadır.
1. Konaklama ve Seyahat Hizmetleri Alanı
a. Ön Büro Dalı
2. Yiyecek İçecek Hizmetleri Alanı
a. Mutfak Dalı
b. Servis Dalı
3. Muhasebe ve Finanasman Alanı
a. Bilgisayarlı Muhasebe Dalı
· Okulumuz 2020-21 yılı itibariyle proje okul kapsamında yer almakta olup Alva Donna ve Limal Limra Otelleri ile işbirliği içinde stajyer eğitimlerine başlayacaktır. Öğrencilerin staja gönderildikleri kurumlar proje okul kapsamında Alva Donna ve Limak Limra Otelleri; proje grubuna dahil olmayan veya olamayan öğrenciler de kendi bünyemizde Kaş, Kalkan bölgesindeki butik otellerde stajlarını yapmaktadır. Okulumuz Turizm grubu öğrencileri 10 ve 11. Sınıfın yaz aylarında yaklaşık 5 ay staj yapmaktadırlar. Muhasebe grubu öğrencilerimiz ise sadece 12. Sınıfta haftanın 3 günü staj yapmaktadırlar. • Okulumuz 2020-21 yılı itibariyle proje okul kapsamında yer almakta olup Alva Donna ve Limal Limra Otelleri ile işbirliği içinde stajyer eğitimlerine başlayacaktır. Öğrencilerin staja gönderildikleri kurumlar proje okul kapsamında Alva Donna ve Limak Limra Otelleri; proje grubuna dahil olmayan veya olamayan öğrenciler de kendi bünyemizde Kaş, Kalkan bölgesindeki butik otellerde stajlarını yapmaktadır.
· Mezun olan öğrencilerimiz e Mezun portalından takip edilmektedir. İş bulamayan öğrencilerimiz tarafımıza bilgi cermeleri durumunda yönlendirme yapılmakta olup öğrencilerimizle işletmeler buluşturulmaktadır.
· Okulumuzda 2018-19 Eğitim öğretim yılında bir öğrencimiz Kıbrıs Yemek Yarışmasında birinci olmuştur.
· Tanırım rehberlik veya yönlendirme için öğrencilerimiz okulumuz web sitesini takip edebilir ya da 02428397031 numarasından iletişime geçebilirler.
· Okul ve pansiyona kayıt için gerekli belgeler aşağıda listelenmiştir.
OKUL KAYIT İŞLEMLERİ İÇİN
2 ADET VESİKALIK FOTOĞRAF
1 ADET NÜFUS CÜZDANI FOTOKOPİSİ
İKAMETGAH BELGESİ
KAN GRUBU KARTI
PANSİYON KAYIT İŞLEMLERİ İÇİN
ÖĞRENCİ KİMLİK FOTOKOPİSİ
ÖĞRENCİ FOTOĞRAFI (6 ADET)
VELİ KİMLİK FOTOKOPİSİ
İKAMETGAH BELGESİ
SAĞLIK RAPORU (Aile Hekimliğinden)
DİSİPLİN DURUMU GÖST. BELGE (Eski Okulundan)
YBO/BURSLULUK DURUMU (Eski Okulundan)
ADRES BİLDİRİM BELGESİ (Nüfus Müdürlüğünden)
VUKUATLI NÜFUS KAYIT ÖRNEĞİ (Nüfus Müdürlüğünden)
EK-1 BEYANNAME (Çalıştığı Yer Muhasebesinden, SGK, Memur ise Kurumundan, Emekli ise Maaş Aldığı Bankadan Onaylı Alınacak)
· Okulumuza çevre köy ve mahallelerden taşımalı eğitim kapsamında öğrenci getirip götürme işlemi yapılmaktadır. Bunun için yaz döneminde İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarfında güzergahlar belirlenmekte, ihaleler yapılmakta ve öğrencilerin taşınması sağlanmaktadır. Bunun haricinde Kaş merkez, Gökseki ve Çerçiler'den öğrenciler şehir içi minibüsleri ile de okula ulaşım sağlamaktadırlar.
· Haftalık ders çizelgeleri eğitim öğretim yılı başında okul müdürlüğü tarafında oluşturularak e okul üzerinden ilan edilmektedir.